eyh ada lagi yg hampeh about tesco. i dah kena at few tesco dah.
1. price tag kat rak lain, bila byr tgk lagi mahal. pastu without apologizing us, nak marah kita pulak price kat rak salah. as a customer, kita akan ikut price displayed la kan and how do i know price betul ke tak dlm system?
2. ni dekat tesco jln kuching, i beli groceries and few things came without label ker bar code camtu lah. pastu budak tu kata,
"yg ni takleh beli, tak ada tag"
i was like??? belum pernah pegik kedai org kata tak leh beli brg just bcoz tadek price tag. pegi la check kat rak and amik replacement yg ada price tag kan. pemalas beno.
perkara lain dah tak ingat.
and yeahhh, kaunter tu pun satu hal. buat sikit punya pjg, tp bukak like 3-4 je. +P
memang bongok. ada Q-buster konon. tapi bila ada >3people queuing behind, xde lak dia buka kaunter baru. hampeh. nak tukar soping kat giant, mahal pulak.
Inilah masalah yg paling common dalam arena persupermarketan ( pandai2 buat istilah sendiri! ).. kaunter memang buat banyak2, tapi memang susah nak cari orang kerja jadi cashier..
i benci yg kaunter suppose untuk item 10 ke bawah, tp yg beratur bawak satu troli... wtf!! ingat semua org ada masa nak beratur ke? xkan i nak bayar 1 roti je tp kne beratur pnjg2
hohoho akak pun pernah kena...dulu siap ada papan tanda pengguna keutamaan kami..sekiranya kaunter melebihi sekian2 kaunter pembayaran lain akan dibuka...satu hari q dia dekat 45 minit..satu pakcik sound direct..u cakap dgn pasti your management esok turunkan signboard penipu u ni!!lepas tu hahaha...signboard macam bagus tu dah tak de..hikhikhik...
saya nak terangkan sikit ni.. memang slalu jadi mcm tu kat kebanyakkan pasaraya Tesco.. tapi nak buat macam mana.. ramai yang keje cashier kat situ cabut lari.. mybe sbab tak tahan.. kira diorang kekurangan tenaga kerja.. sy brcakap brdasarkan pengalaman.. sbab saya sendiri prnah keje kat salah 1 pasaraya Tesco di Johor.. dan keadaannya sama macam yang kmo critakan.. :)
17 comments:
tau xpe kan..nmpk kaunter byk tp yg bukanye adooiii...
bkn tesco shja..kkdg supermaket lain pon camtu gak....
eyh ada lagi yg hampeh about tesco. i dah kena at few tesco dah.
1. price tag kat rak lain, bila byr tgk lagi mahal. pastu without apologizing us, nak marah kita pulak price kat rak salah. as a customer, kita akan ikut price displayed la kan and how do i know price betul ke tak dlm system?
2. ni dekat tesco jln kuching, i beli groceries and few things came without label ker bar code camtu lah. pastu budak tu kata,
"yg ni takleh beli, tak ada tag"
i was like??? belum pernah pegik kedai org kata tak leh beli brg just bcoz tadek price tag. pegi la check kat rak and amik replacement yg ada price tag kan. pemalas beno.
perkara lain dah tak ingat.
and yeahhh, kaunter tu pun satu hal. buat sikit punya pjg, tp bukak like 3-4 je. +P
sama lah kita!!! tak suka jugakkkkkk! kaunter banyak tapi semua closed. tsk tsk tsk
http://twinkywinkystars.blogspot.com
Tu je ke? Ckp la byk lagi. hehe ..
memang bongok. ada Q-buster konon.
tapi bila ada >3people queuing behind, xde lak dia buka kaunter baru.
hampeh.
nak tukar soping kat giant, mahal pulak.
senang cerita semua supermarketlah gitu :D...bukan tu jer..tol pun sama..hihi
Inilah masalah yg paling common dalam arena persupermarketan ( pandai2 buat istilah sendiri! ).. kaunter memang buat banyak2, tapi memang susah nak cari orang kerja jadi cashier..
i benci yg kaunter suppose untuk item 10 ke bawah, tp yg beratur bawak satu troli... wtf!! ingat semua org ada masa nak beratur ke? xkan i nak bayar 1 roti je tp kne beratur pnjg2
a'ahhh. tah hape2 kan?
hohoho akak pun pernah kena...dulu siap ada papan tanda pengguna keutamaan kami..sekiranya kaunter melebihi sekian2 kaunter pembayaran lain akan dibuka...satu hari q dia dekat 45 minit..satu pakcik sound direct..u cakap dgn pasti your management esok turunkan signboard penipu u ni!!lepas tu hahaha...signboard macam bagus tu dah tak de..hikhikhik...
ingat aku sorang je tak puas hati ;p
nak switch ke giant, mahal. Carrefour jauh pulak.
Hero je lah harapan.
Hiro lah Hiro.
Hero tu bukan ada kat melaka ke?
management sengal, nak jimat duit n menyusahkan customer
boikot beramai2 tau la..
patut reramai lodge complain kat tesco tu. kalo tak jln jugak, hantar je kat suratkhabar ke...
saya nak terangkan sikit ni..
memang slalu jadi mcm tu kat kebanyakkan pasaraya Tesco..
tapi nak buat macam mana..
ramai yang keje cashier kat situ cabut lari..
mybe sbab tak tahan..
kira diorang kekurangan tenaga kerja..
sy brcakap brdasarkan pengalaman..
sbab saya sendiri prnah keje kat salah 1 pasaraya Tesco di Johor..
dan keadaannya sama macam yang kmo critakan.. :)
dh follow belog kamoo.. =)
Post a Comment