Thursday, March 1, 2018

Happy Birthday Camilla Kyra - part 1



Setakat ini lah. 

Setakat tahun 2018 ni, setiap tahun bila dah dekat2 bulan Sep-Okt,

kepala ni mula la cari idea nak sambut birthday anakandaku Camilla Kyra.
(atau nama instagram dia @dedobot )

Birthday pertama kami sambut kecil-kecilan je di cafe Wondermama, Bangsar Village. 
Cuma makan malam sekeluarga je. Yelah baru umur setahun, belum faham pasal majlis, pasal kawan2, orang nyanyi lagu 'happy birthday' pun dia menangis sebab nervous hahahaha'..





Birthday kedua mamawan (nenek dia belah mummy) nak buat kenduri doa selamat.
Lauk nasi campur ala minang dan kambing golek 2 ekor kau! Kambing tu asalnya order seekor je..tapi grandpa (atuk belah mummy) dia excited lebih pergi tambah lagi satu hihihi..
Masa ni Camilla menangis juga tapi bukan sebab nervous, sebab geram orang tak bagi dia pegang kek hahahah..








Birthday ketiga. Masa ni Camilla suka sangat indoor playground dan hello kitty. Masa ni bajet tight sikit. Allocate RM1000 je untuk majlis. Survey la Hello Kitty cafe di Sunway Pyramid, ok suka la jugak tapi mahal sikitla food dia. Dah book tapi belum buat payment. 
Tapi tak jadi lepastu. Tak berapa ingatlah insiden sebenar yang membuatkan saya tak berpuas hati dengan customer service mereka. Yang saya ingat saya asyik call cafe tu, P.I.C asyik takda dan tak dapat feedback pun. Pada tarikh yang saya booking tu barulah mereka asyik call saya. Sorrylah dah terlambat. Saya dah book tempat lain memandangkan tak tau status booking saya dengan cafe tu. 
Jadi, cari indoor playground, teringat Gula Cakery di Kota Kemuning Shah Alam. Alhamdulillah memang menepati bajet (RM700 untuk 20 orang makan beserta kek hello kitty) dan birthday girl pun happy sangat! Indoor playground yang bersih dan dekat dengan meja parents duduk makan2. Very cosy. Parking pun banyak!







Birthday keempat.
Next entry okie. Panjang dah ni. 
Mengantuk puleks.





No comments: